»Znatno pa se je v tokratni raziskavi poslabšala ocena javne uprave. 83 odstotkov vprašanih je bilo nezadovoljnih ali zelo nezadovoljnih s stopnjo obdavčitve, davčnim sistemom in davčno upravo.«
»Kljub majhnosti trga številna nemška podjetja izkoriščajo znanje in izkušnje slovenskih podjetij ter imajo koristi od visoko usposobljenih strokovnjakov in odličnega sodelovanja, zlasti v avtomobilskem in industrijskem sektorju.«
»Podjetja trpijo zaradi visokih cen surovin in energije, vse večjega pomanjkanja kvalificiranih delavcev, zlasti v proizvodnem sektorju, nefleksibilne delovne zakonodaje ter pretirane obdavčitve srednjih dohodkov.«
»Zato so rezultati vsakoletne ankete o gospodarskem stanju v srednji in vzhodni Evropi še toliko bolj presenetljivi. Le 75 odstotkov nemških podjetij v Sloveniji je odgovorilo, da bi ponovno investiralo na tem območju. Leto prej je ta delež še vedno znašal 85 odstotkov.«
»Za nas je bilo veliko presenečenje, ko smo ugotovili, da je 46 odstotkov podjetij odgovorilo, da se niso pripravili na brexit. Po eni strani kaže, da ne vedo, na kaj se pripraviti – po večini so to mala in srednja podjetja, ki za to nimajo sredstev –, po drugi pa upajo, da bo politika dogovore rešila in da bodo na koncu našli kompromis. A upanje je po mojem mnenju slab gospodar.«
»Produkti nenadoma za neki trg niso več dostopni, ne v Veliki Britaniji ne v Evropski uniji. Ne smemo več izvažati. To pomeni, da mora priti do predhodnih pravil. Nekaj jih je, delno so že implementirana, a to ne zadošča, da bi se izognili kaosu v prvih dneh brexita.«
»Razumljivo, da je razpoloženje med nemškimi podjetji, ki poslujejo z Veliko Britanijo, občutno slabše, kot je bilo lani. Nejasen izid brexita, do katerega nas loči le še dober mesec, podjetjem onemogoča, da bi se pripravila na morebitne posledice in sprejela odločitve za prihodnost, kar med podjetji vzbuja skrb.«
»Na trdi brexit se lahko podjetja pripravijo le z omejevanjem načrtovanih naložb in zaposlovanja. Z vidika nemško-britanskih gospodarskih odnosov bodo slovenska podjetja prizadeta le posredno. Rahle učinke je mogoče pričakovati v avtomobilski industriji, ki jih bo mogoče ublažiti z vlaganjem v digitalizacijo in optimizacijo procesov.«